نتیجه مسابقات قهرمانی کشور کونگ فو (سبک پارس رزم) در بخش بانوان که در استان البرز برگزار گردیدبه شرح زیر می باشد:

مقام آوران خراسان شمالی

معصومه اقبالی طلا - یلدا حسن نیا نقره - هدی ریحانی نقره -  سحر قربانی مقدم برنز- زهرا معقول برنز - فریده باقریان برنز - ندا ریحانی برنز



تاريخ : شنبه بیست و هفتم مهر 1392 | 18:36 | نویسنده : سمیه قدرتی مقدم |

آپلود عکس" />

تاريخ : یکشنبه هفتم مهر 1392 | 18:7 | نویسنده : سمیه قدرتی مقدم |

  نانچیکو


نانچكو Nunchaku نانچاكو یا نانچیکو متشكل از دو تكه چوب سخت كه توسط طناب يا زنجير

 به هم متصل شده است شكل كرفته است .در گذشته وحال اين سلاح جزوه ابزار كشاورزي بشمار مي رفت.

هرچوب نانچاكو را فك گويند و اين فك از سه قسمت بالا، مياني وپايين تشكيل شده است . بطور عمده هر سلاح نانچيكو از سه قسمت اصلي وكاربردي تشكيل يافته شده است . كه درشكل آمده اتصال بين دوفك يك قسمت را تشكيل مي دهد.قسمت بالائي را سرفك گويند و درانتهاي فك كه همان محل برخورد فك با اجسام يا حريف مي باشد را گويند. روايتي باستاني است كه درمورد تمامي سلاحها درهنر هاي رزمي نين جوتسو گفته مي شود :
(
طي ساعتها تمرين با نانچكو اين سلاح جزئي از روح وبدن شما در خواهد آمد )هنگاميكه شما با اين نيت تمرين كنيد .نانچكو عضوی از بدنی شما میشود. قدرت تخریب این سلاح بیش از 300کیلوگرم می باشد که به راحتی میتوانند جمجمه دشمن را منحدم کند. این سلاح ساده و بسیار ارزن به راحتی دردسترس همگان است می توان را به راحتی ساخت . استفاده از این سلاح در هنر رزمی بطور کلی شامل5 روش بسیار مهم می باشد.

  1. تکنیکهای دفاعی
  2. تکنیکهای هجومی
  3. تکنیکهای ترفندی
  4. تکنیکهای نمایشی
  5. تکنیکهای آکروباتکی رزمی

ساختار نانچیکو انواع زیادی دارد – چوبی – پلاستیکی - فلزی – پارچه ای – ابری - و باتومی اندازه ناچیکو به نوع وشرایط استفاده از آن دارد ولی بهترین اندازه باید تمام یک فک آن آرنج شما تا مشت جمع کرده شما را پوشش بدهد. سرعت مانور با نانچیکو بنا به تمرینات مستمر و منظم شما دارد . هر تکنیکی باید ساعتها تمرین شود تا بتواند به مهارت رسید.


  سانچیکو


سانچیکو سلاحی است که ساختاری شبیه به نانچیکو دارد با این تمایز که نانچیکو دارای 2 تکه میباشد و یک متصل کننده که اغلب زنجیر است ولی سانچیکو دارای 3 تکه و دو قسمت متصل کننده می باشد
تاریخچه سانچیکو به زمانی دور بر میگردد ، گفته میشود که اوین بار استاد ساندا نانچیکو را با الهام گرفتن از نی یا بامبویی بلند که از دو قسمت شکسته بود به کار برد که در فیلم سی و ششمین مرحله شائولین که بر اساس زندگی این استاد ساخته شده نیز این مطلب نشان داده میشود .
در زمان گذشته معمولا سانچیکو از همان چوبهای بامبو ساخته میشده که با استفاده از کنف و یا چرم اسب تکه های آن به هم متصل بوده است . اما اکنون از چوب مخصوص و یا آلومینیوم یا پلاستیک فشرده برای ساخت آن استفاده میشود که نوع آلومینیومی آن دارای وزن کمتری میباشد .

هر قسمت از سه قسمت سانچیکو دارای طولهای مساوی می‌باشد که طول هر قسمت برابر 60 سانتی متر تا 70 سانتی متر است ، قطر هر قسمت از سانچیکو به صورتی است که براحتی در دست قرار می گیرد و کاملا دست به دور آن حلقه میشود و مشت بسته میشود قطر هر تکه از سه تکه سانچیکو حدودا 1.25 اینچ که معادل 3.2 سانتی متر است می باشد .
طول زنجیرهای متصل کننده هر قسمت از سانچیکو حدود 5 اینچ که معادل 12.7 سانتی متر است می باشد و در محل اتصال به صورت حلقه و پایه می باشد که پایه قابلیت چرخش دارد .
طول زیاد این سلاح میتوانید فاکتوری مناسب برای مبارزه با شمشیر و سلاحهایی با طول زیاد مانند نیزه باشد .
جالب است بدانید حرکات نمایشی آن شبیه به حرکت های چوب یا همان نیزه می باشد و حرکات نمایشی کاملا مشترکی نیز با آنها دارد .
یکی از موارد جالب و کاربردی استفاده از سانچیکو استفاده در مبارز هایی بوده که طرفین مبارزه بر روی اسب بوده اند که طول زیاد و قابلیت سانچیکو بسیار کار آمد بوده است .
حتی در صورتی که طرف مبرزه در حال فرار بوده از سانچیکو برای زمین زدن اسب استفاده میکردند به این صورت که آن را طوری پرتاب میکردند که دور پای اسب حلقه میشد و اسب به زمین میخورد .

ادامه مطلب را حتماً بخونيد



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه نوزدهم شهریور 1392 | 11:54 | نویسنده : سمیه قدرتی مقدم |

دوروش براي بارگيري كربو هيدرات وجود دارد :

1) ورزشكار سه روز قبل از مسابقه غذاهاي پر كربو هيدرات مصرف مي كند .لازم است در دوران رژيم غذائي پر كربو هيدرات از شدت تمرينات ورزشي كاسته شود . اين روش به دليل آسان بودن براي رقابت هاي هفتگي توصيه مي شود .

2) اين برنامه 6 روز به طول مي انجامد (6-5-4-3-2-1 روز قبل از مسابقه)

در روز هاي6-5-4 قبل مسابقه رژيم غذائي با كربو هيدرات كم بهمراه فعليت شديد ورزشي

در روزهاي 3-2-1 قبل از مسابقه رژيم غذائي با كربو هيدرات زياد به همراه فعليت سبك ورزشي

اين روش براي رقابتهاي مهم مانند مسابقات قهرماني ( كشوري ،قاره اي ،جهاني)توصيه نمي شود



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه چهاردهم شهریور 1392 | 18:3 | نویسنده : سمیه قدرتی مقدم |
برگزاري اردوي ورزشي - تفريحي  بانوان پارس رزم شيروان 

زمان :  جمعه 1392/6/8  ساعت 9 صبح   ميدان انقلاب شيروان به سمت شير كوه 



تاريخ : چهارشنبه ششم شهریور 1392 | 17:50 | نویسنده : سمیه قدرتی مقدم |
 1-آمادگی جسمانی شما زمانی می توانید به مبارزه بپردازید که بدنی کاملا آماده داشته باشید و بدن آماده نمی شود مگر با تمرینات سخت و مداوم.
 این تمرینات سخت و مداوم علاقه و پشتکار شما را می طلبد و می بایست همیشه و در همه حال کوشا و فعال باشید و تنبلی و سستی را از خود دور کنید.

 2-تمرکز فکر شما وقتی وارد رینگ مبارزه شدید باید تمام فکرتان را جمع کرده و فقط به مبارزه و حریف فکر کنید.
 در ضمن وقتی وارد دینگ می شوید باید اراده قوی داشته باشید و همیشه به خود تلقین کنید که من حریف را شکست خواهم داد.
 شما طوری در مبارزه عمل کنید که حریف از هیبت شما بترسد و دست و پایش را گم کند.دقت کنید منظور این نیست که حریف را کوچک بشمارید خیر.
 مقصود این است که قوی تر از او ظاهر شوید و تمام حواستان را جمع کنید چون شما در مقابل یک جسم بی جان قرار ندارید بلکه کسی که در مقابل شماست یک رزمیکار است.فکر می کند جسمی آماده دارد باهوش و ذکاوت خودش و امکان دارد از یک لحظه غفلت شما استفاده کرده و شما را نقش زمین کند.

 3-سرعت عمل شما باید یاد بگیرید که طوری قدرت و سرعت را با هم منسجم کنید که ضربات دست یا پای شما همانند پتکی بر سر و بدن حریفان فرود آید و سرعت نیز طوری باشد که گویا شبه است نه سرعت یک دست یا پا.

 4.-رقص پا در مبارزه همانند یک کشتی که در دریای طوفان زده و متلاطم قرار دارد عمل کنید.
 با تغییر دادن مکان و موقعیت خود مجال ضربه زدن را از حریفان خود سلب کنید.
 شما با رقص پای خو لحظه ای در سمت چپ حریف و لحظه ای در سمت راست او در لحظه ای دیگر به صورت دایره ای دور حریف بچرخید تا با این عمل حریف را گیج کرده و ضربه های سرنوشت ساز را بر او وارد نمائید.
 5-کیاب خارج کردن هوای بازدم به بیرون همراه صدا در موقع ضربه زدن را کیاب می گویند.
 این کار برای شما سه مزیت مفید در پی دارد اول قدرت را بیشتر می کند دوم حواس حریف را پرت می کند و سوم ترس را در وجود حریف بوجود می آورید که همین باعث می شود تا شما موقعیت ضربه زدن به حریف را پیدا کنید.
 6-ضربه زدن به مناطق حساس بدن از زدن ضربه های بیهوده جدا پرهیز کنید چون نه تنها به حریف اصابت نمی کند بلکه باعث می شود تا شما زودتر از معمول خسته شوید.زیرکانه عمل کنید و هر ضربه ای که به طرف حریف پرت می کنید می بایست به هدفی اصابت کند که از قبل مد نظر بوده است.یعنی به جای زدن صد ضربه بی فایده یک ضربه حساب شده و مؤثر بزنید.
 7-مبارزه با تمام قدرت برای اینکه بتوانید حریفان خود را در ثانیه های اول شکست دهید باید با چنان قدرت و سرعتی مبارزه را آغاز کنید که انگار این حریف دشمن واقعی شماست.
 نگذارید احساسات عاطفی به درونتان راه پیدا کند که در غیر این صورت شکست شما حتمی خواهد بود.
 در مبارزه به هیچ کسی رحم نکنید حتی اگر ...؟




تاريخ : سه شنبه پنجم شهریور 1392 | 17:33 | نویسنده : سمیه قدرتی مقدم |

در کونگ فو ضربات پای متعددی وجود دارد که هر کدام ، موارد استفاده خاص خود را دارد.در کونگ فو برای زدن اکثر ضربات ، پا از زانو باز می شود و به همبن دلیل با قدرت بیشتری همراه است.

در کونگ فو هم مانند تمام رشته های رزمی ، برای اجرای خوب ضربات پا ، لازم است پا انعطاف بالایی داشته باشد




ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه سوم شهریور 1392 | 17:49 | نویسنده : سمیه قدرتی مقدم |
بروسلی : من پا را ترجیح میدهم چون هم بلند تر است و هم قوی تر..

تاريخ : چهارشنبه بیست و نهم خرداد 1392 | 18:17 | نویسنده : سمیه قدرتی مقدم |

پیدایش سبک

 پيدايش اين سبک از درون زندان‌هاي عراق بر حسب نيازهايي که احساس مي‌شد و لازمه بالا بردن توان رزمي براي هرگونه مقابله با دشمن تا دندان مسلح بود، ابداع شده است. فرم‌هاي اين سبک بر اساس همين مبنا طراحي و در ترکيبات و تکنيک‌هاي مبارزاتي پايه‌ريزي شده که فرد هنرجو بتواند از کليه نقاط بدن در شرايط‌ مخصوص استفاده کند. تمامي متون و تکنيک‌هاي اين سبک با کمک متخصصان بزرگ علمي چون دکتر سيد عباس پاک‌نژاد- دکتر علي خالقي و به لحاظ فرهنگي و عقيدتي بزرگ مرد و اسطوره مقاومت زنده ياد حجت‌الاسلام سيد علي اکبر ابوترابي گام به گام در طول اسارت پيش رفته و به تکامل رسيده است.

 بعد از گذشتن سال‌ها و به‌کارگيري تجربيات فرهنگي عقيدتي- علمي پزشکي بزرگان ياد شده و تجربه رزمي بنيانگذار سبك و تکامل در همه ابعاد و بررسي‌هاي مکرر به خواست خداوند بزرگ پس از ارائه اين سبک و اخذ مجوز فعاليت اين هنر بنام فري کونگ فو (کونگ فو آزاد) زير نظر فدراسيون ورزش‌هاي رزمي و بالاخره با تأسيس فدراسيون کونگ فو يکي از سبک‌هاي سيزده‌گانه فدراسيون شروع بکار کرده و هم‌اکنون بالغ بر 17،000 هنرجو- مربي و داور در اين سبک فعاليت مي‌‌نمايند.

 اين سبک داراي فرم دفاع شخصي در قالب فرم و انفرادي با سلاح و بي‌سلاح، فرم و مبارزات سلاح‌هاي سرد از قبيل – نانچيکو جفت و تک- سانچيکو- توتما- ساي- شمشير- چوب کوتاه و بلند- دو چوب- زنجير- تک کارد و جفت کارد- پرتاب سلاح‌هاي تيز و برنده- تبر مي‌باشد. سلاح‌هاي ابداعي در قالب سبک پس از تصويب شوراي فني اين سبک و هيأت رئيسه و رئيس سبک در چارت سلاح‌هاي جاي گرفته و به اسم شخص ابداع ثبت مي‌گردد.

 بدنسازي در قالب کونگ فو انجام مي‌گيرد که از بافت‌هاي نقطه‌اي به منطقه‌اي گسترش يافته و مستحکم مي‌گردد.

 توضيحات در اساسنامه جهت تأثير فرم‌ها و اسامي تکنيک‌ها بطور مفصل بيان شده در اين سبک از ابتدا آموزش متون ترکيبي دست و پا، مبارزه تا زير مشکي و از مشکي سطح مبارزات بالا مي‌رود. فرم‌ها برگرفته از نقاط بدن و فنون حيات وحش جهت دفاع و هجوم و اصل آن بر اصول 5 حيوان کونگ فو بنا شده است. فرم‌هاي مخصوص چون فرم دفاع شخصي و فرم رقص مرگ از فرم‌هايي هستند که جهت اجرا و عمل در اين قسمت بايستي قابليت جسمي روحي و رواني کاملاً بالا بوده و يادگيري و اجراي آن نشانگر تکامل در نياي رزمي در علم فيزيک را نشان مي‌دهد. علومي چون علوم رياضي- آناتومي- فيزيولوژي با کمک‌گيري از حواس ششگانه و تقويت آن نشانه بارزيست که مي‌شود در اين سبک به آن اشاره کرد.

 هرگاه دانستي که مي‌تواني و غني هستي‌ بخشش و گذشت بزرگترين هدية الهيست که به تو اعطا مي‌گردد. قدر نعمت خدا را دانستن همان شکرگذاريست و ما نيز شکرگذاريم و بدين ترتيب به تفسير مي‌نشينيم و مي‌گوييم در اوج افتادگي- در قدرت عدالت- در سختي‌ها استقامت.

 داريوش نظرزاده سرهنگ آزاده و جانباز 5 سال حضور در جبهه جنگ نزدیک به 6 سال اسارت در زندان‌هاي عراق.

 کونگ فو را در ارتش زير نظر بنيانگذار سبک توآ طي دورة شبانه‌روزي در هنگ نوجوانان شروع کردم و پس از گذراندن دورة 2 ساله و فارغ‌التحصيلي در يگان‌هاي تيپ 58 تکاور ذوالفقار- تيپ 23 نوهد- دانشکده افسري- آموزشگاه نظامي- تربيت‌ بدني نزاجا- تيپ 65 نيروهاي مخصوص (کلاه سبزها)- به‌آموزش هنر رزمي کونگ فو پرداختم- چندين دوره قهرماني کشور- مربي درجه 1 فدراسيون ورزش‌هاي رزمي و فدراسيون کونگ فو- داوري درجه 1 فدراسيون ورزش‌هاي رزمي و فدراسيون کونگ فو سرمربي تيم هنرهاي فردي کميته مستقل کونگ فوتوآ- عضو شوراي فني کميته مستقل کونگ فو توآ مربي تيم هنرهاي فردي و فرم فدراسيون کونگ فو.



تاريخ : چهارشنبه بیست و نهم خرداد 1392 | 18:0 | نویسنده : سمیه قدرتی مقدم |
 

زمان و مکان برگزاری کلاس ها

شهرستان شیروان:

آدرس : خراسان شمالي شهرستان شيروان  خيابان امام خمینی مجتمع تجاری رحیمی سالن ورزشی تلاش

ساعات برگزاري: 3:00الي 4:30 بعد از ظهر روزهاي فرد

ويژه بانوان در تمامي رده هاي سني

روستای زیارت:

دوشنبه ها و چهارشنبه ها

ساعت ۳ الی ۴:۳۰ بعداز ظهر

سالن شهید تقوی زیارت



تاريخ : چهارشنبه بیست و نهم خرداد 1392 | 17:51 | نویسنده : سمیه قدرتی مقدم |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.